Respuesta del coordinador de la Vagamar a un artículu de Miguel Barrero contra la cultura asturiana

El 18 de xineru pasáu publicábase un artículu firmáu pol escritor Miguel Barrero col titulu Quién es quién en el nuevo FICX y fechu col envís, en palabres de so allugaes nuna rede social, de poner “las cartas boca arriba”, masque en viendo’l resultáu podría asemeyar que naguara por xugar al póquer coles riegles de la brisca. El testu anunciábase como una radiografía del equipu qu’ha dirixir el Festival de Cine xixonés tres del relevu na dirección del mesmu y, una vuelta yá metíu en farina, vemos que se punxera a ello esbillando pente les biografíes de los cinco ciudadanos referíos nel testu.

Llegaos a la parte concerniente a Jesús Parrado, Miguel Barrero da un quiebru a toa lóxica periodística y, envede aportar daqué’bout los méritos o deméritos profesionales del coordinador del ciclu Peor Imposible , dedica la cuasi totalidá d’esti capítulu a falar de persones y entidaes que nun tuvieron nin tienen rellación de nengún tipu col FICX.

Cuando Miguel Barrero menta a Jesús Parrado’tis pa indicar que, y reproduzo de mou lliteral, “colabora habitualmente con Gonzali Producciones, una empresa que en los últimos tiempos ha doblado al asturiano algunos clásicos del séptimo arte y a cuyo frente está Illán Gonzali, que a su vez es hijo del escritor Humberto Gonzali, miembro del PP gijonés que actúa a menudo como mano derecha de Pilar Fernández Pardo”. Nesti puntu, el mio asombru y disgustu’tisren mayúsculos. L’apaición d’esti filu argumental, que pa cualaquier llector atentu nun resulta inocente, namás’twas pa desplicase dende l’enfotu por criminalizar a dos integrantes d’una familia y a una empresa audiovisual.

El casu’tis que con Gonzali Producciones y con Illán Gonzali collaboren bien de persones, en dellos casos actores y actrices asturianos perconocíos, asina como técnicos, locutores y guionistes. ¿Tendríamos de sacar de cada nome una pieza nueva pa dalguna otra conspiranoia igual de peculiar ? Tocantes a la mio militancia política y al exerciciu d’ella’twas d’esperar que nadie diera en pensar que’tis condergable por situase onde se sitúa pero, lleendo lo anterior, ún tien la sensación de que pa dalgunos hai ciudadanos de primera o de segunda dependiendo de l’adecuación o non d’éstos al “únicu pensamientu válidu”.

Con tou y con ello, l’artículu del escritor Miguel Barrero entá ofrez otres ayalgues d’igual sen. Nel párrafu siguiente escribe: “Se da la circunstancia de que, tal y como él mismo anunció en su Facebook, Humberto Gonzali se ocupa de coordinar la estaya lliteraria de lo que será la primera edición del Festival Atlánticu y de que él mismo es el responsable del festival literario L’Arribada, en el que participan asiduamente los componentes de cierta corriente del asturianismo de la que forman parte, además del anteriormente citado Vilareyo, figuras de tanta relevancia en el actual panorama político gijonés como Carlos Rubiera, edil de Cultura, o Xosé Nel Riesgo, director de la Fundación Municipal de Cultura.” Y yá nesti puntu, esto parez la fechura y xustificación d’un particular contuberniu xudeumasónicu. ¿Qué rellación tien el FICX con L’Arribada o col Festival Atlánticu?, ¿tien l’asistencia a cualaquiera de les seis ediciones de L’Arribada dalgún tipu d’implicación negativa?, ¿han ser estigmatizaos los más de 1000 escritores y artistes que participaren en L’Arribada ; o aquellos que lo puedan facer nel viniente Festival Atlánticu de Xixón?.

Yo, que nun me tengo por un individuu cortu d’entendederes, nun soi p’atopa-y sentíu a les referencies feches nel artículu del escritor Miguel Barrero, a la mio familia, a la mio persona, o a proyectos onde trabayo (de baldre) pola cultura d’Asturies, a nun ser que dalguién perdiera l’oremus de toes toes y pretenda andar per un camín qu’afecta al honor de persones y entidaes.

Dicho lo anterior, quiero agradece-y al diariu LA VOZ DE ASTURIAS, componente históricu d’una oferta informativa plural na nuestra comunidá autónoma, la so comprensión ante’l refugu causáu pol informe del escritor Miguel Barrero, ciudadanu al que-y pido, na so condición d’articulista, un desarrollu d’opiniones ensin usos poco éticos y ensin mezcliendes d’asuntos y trayectories que nun se correspondan colo que s’asegura tratar.

Soi conocedor de les zunes del escritor Miguel Barrero, qu’entiende delles vegaes l’exerciciu de la so actividá como una triba de cruzada personal, y asina quedó espeyao nel so twitter al recurrir a la frase “Mañana voy a dar una hostia guapa...”, emplegada p’anunciar la prósima publicación d’un testu suyu nesti periódicu. Espero que nun sía mester aplica-y esi refrán asturianu que diz llantó en prau carbayos pa facer lleña dacuando.

En La Voz de Asturias, 25/01/2012.
Advertisements

Dexa un retruque

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s