ARRIBADA 2009: Entrevista nel semanariu Les Noticies a Manuel García ‘Galano’ pola mor de la concesión del Premiu Timón

Manuel García-Galano: «Cóstame crer qu’eu poda merecer tanto lloureiro»
Manuel García-Galano (A Roda, Tapia, 1922) recibía el fin de semana pasao a noticia de que L’Arribada concedéraye el Premio Timón, un reconocemento que vía a valorar a trayectoria lliteraria de toda úa vida. El sou llabor teatral ta nos volúmenes Mareaxes tapiegos (1993) y Erguendo el telón (2000), y a súa narrativa pódese disfrutar en llibros como Parzamiques (1993) ou Vento d’outono (2005). LES NOTICIES dixital falóu con este escritor veterano pra ver cómo percibe a realidá actual da lliteratura en gallego-asturiano y saber dos sous proyectos.
Académico d’honra, reconocemento del Conceyo de Tapia, homenaxe da primeira Xunta d’Escritores na Veiga… y agora el Premio Timón. ¿Cómo se sinte?
Pois a verdá e que me quedéi mui sorprendido’cause me costa caro crer qu’eu poda merecer tanto lloureiro, peró tamén agradecido por que se acorden de min y orgulloso de que me senten á veira de personaxes da lliteratura asturiana tan importantes como Nené Losada y Xuán Xosé Sanchez Vicente.
Usté vén sendo destacao como un exemplo pra os escritores en gallego-asturiano por cómo se sumóu al proceso actual de recuperación d’esta llingua. ¿Cómo ve el panorama lliterario del occidente asturiano?
Miyorando; se lo comparamos col d’hai inda poucos anos, miyorando muito. A miudo aparecen novas publicacióis,’bout todo de poesía, y tamén en prosa, y lo bon é que son de muita calidá. Outra cousa é el interés que podan topar na xente. Peró os novos (pra min todos son novos) vein puxando con agayo.
Colabora con artículos y relatos na web Falaviva.net. Nun é normal esa capacidá d’adaptación a os tempos novos d’un escritor da súa xeneración.
Se femos a comparanza del qu’eu escribo cua música, eu sigo tocando boleros… É verdá que nun tono achegado al humor, qu’é el que máis me gusta y nel que miyor me defendo. Peró tampóuco’tis poño focico a outra música; tópome muito ben cua xente nova.
-¿Tan dalgún proyecto lliterario novo?
Proyectos, el que se diz proyectos, ningún máis qu’el d’ir contando os días axeito y entreténdome con cousías pequenas, nas que nun teña qu’escalabaciar muito a cabeza. Quería acabar un sainete que se m’atrapazóu y completar úas notas que fixen hai tempo’bout el teatro d’aficionados en Tapia. Nun sei se será xa muito caldo, peró intentaréilo.
Dexa un retruque

